Deze week is de FSIN Excellence Award uitgereikt aan twee foodformules die elk op hun eigen terrein baanbrekend zijn en daarmee indirect de hele sector in een nieuwe relevante richting duwen.
De FSIN Excellence Award is uitgereikt aan de The Seafood Bar met vier vestigingen in Amsterdam en Utrecht. En ook aan de Jumbo Foodmarkt met intussen 7 vestigingen door het hele land verspreid. Beide ontvingen hun onderscheidingen tijdens het grote FSIN Food-500 congres in het Spant! In Bussum uit handen van jury-voorzitter Jan-Willem Grievink, en directeur van het FoodService Instituut Nederland.
Leerzam voor de sector
De prijs is opgezet door het FoodService Instituut Nederland (FSIN), het Kennisinstituut voor de toekomst van de foodsector. Het FSIN, een vereniging van 190 vooraanstaande leden zoals Unilever, Albert Heijn, Heineken, Van der Valk en La Place houdt zich bezig met de vraag hoe het koopgedrag van de consument zich verder gaat ontwikkelen en welke gevolgen dat heeft voor de hele voedselketen. “The Seafood Bar heeft een uniek concept met een zeer eigentijdse inrichting die aantrekkelijk werkt op de consument. Bovendien hebben ze vis in al zijn verscheidenheid populair gemaakt. De achtergrond van het restaurant is een gerenommeerde visspeciaalzaak in het Brabantse Helmond met ondernemer Fons de Visscher. Er zijn talloze onderdelen van deze formule die leerzaam zijn voor de hele sector: het inkoopbeleid, de inzet van sociale platforms, de inrichting van de restaurants, inclusief keukens en de efficiency en gastvriendelijkheid van het totale proces.”, aldus de jury.
De jury voor de editie 2019 bestond uit de volgende Executives uit zowel Foodretail als Foodservice:
Walter Seib, CEO van HMS Host
Ronald Huiskamp, CEO H-Hospitality
Philippe Vorst, CEO New York Pizza
Paul Bringmann, founder La Place en voorzitter FSIN
Liza Hofland, Directeur Lamb Weston
Erwin Binneveld, CEO Spar University
Gerard Koning, CCO Coop supermarkten
Els van Olphen, CEO Henry
Jan-Willem Grievink, CEO FoodService Instituut Nederland

