Branchenieuws

Ondernemend NL viert biercultuur

Honderden bieractiviteiten zullen weer plaatsviden in de week van 16 t/m 26 mei. 

Tijdens de Week van het Nederlandse Bier van 16 t/m 26 mei zorgen cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties iedere dag voor diverse bieractiviteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizzen, workshops en bierwandelingen en -rondvaarten.

Unieke activiteiten
Dyann van Alderen (voorzitter Week NL Bier): “De Week is de uitgelezen kans voor (horeca)ondernemers om iets unieks te organiseren voor hun gasten. Door het hele land worden bieractiviteiten georganiseerd, zoals bijvoorbeeld een ‘Week NL Bier-menu’ in een restaurant of een bierproeverij met bijpassende hapjes. Alle activiteiten zijn in één oogopslag te zien op onze website, zodat bierliefhebbers een activiteit in de buurt gemakkelijk kunnen vinden en zich hier voor kunnen aanmelden.” Zo wordt onder andere op dinsdag 21 mei een grote Bier Pubquiz georganiseerd. Tientallen cafés bieden deze speciale Bier Pubquiz aan tijdens de Week van het Nederlands Bier. Organisaties en ondernemers die deze Pubquiz of een andere bieractiviteit willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2019, kunnen hun activiteiten eenvoudig hier aanmelden. 

Meedoen pubquiz
Horecazaken en ondernemers die de pubquiz willen aanbieden op dinsdagavond 21 mei tijdens de Week van het Nederlands Bier 2019 kunnen zich hier aanmelden en de pubquiz kopen. Ze ontvangen vervolgens de quiz met fotoronde, fragmentenronde en diverse vragenrondes inclusief antwoordformulieren en -boekjes. Bestellen is mogelijk tot dinsdag 16 mei tot 12.00 uur.

Globaal programma
16 mei t/m 26 mei: Tientallen bieractiviteiten door het hele land
16 mei: officiële opening van de Week van het Nederlands bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2019
16 mei t/m 18 mei: Nederlands Bierproeffestival Den Haag
17 mei: Lancering Mega COLLAB
21 mei: Pubquiz WeekNLBier
24 mei t/m 26 mei: Nederlandse Brouwerijdagen

Stichting Week van het Nederlandse bier
De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! Magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie hier.