Branchenieuws

Bowling Centra kiezen voor Tabletmenukaart.nl

De Nederlandse Vereniging van Bowlingondernemers (NVB) en Tabletmenukaart.nl gaan samenwerken. Door positieve verhalen van bowling ondernemers die ervaring hebben met Tabletmenukaart.nl is de samenwerking ontstaan. 

Frits van Dijk (voorzitter NVB): "Meerdere NVB-leden werken al met Tabletmenukaart. Dit heeft in die zaken geleid tot betere service en hogere omzetten. Daarom willen wij al onze leden in contact brengen met dit concept. Het is een goede manier om met minder personeel goede service te verlenen. Net als ieder andere horeca hebben wij ook last van het personeelstekort."

Beter service
Quinten Lovers van Powerzone in Amsterdam is één van die ondernemers die al met Tabletmenukaart werkt. Hij gebruikt het systeem sinds een maand. "Wij leveren betere service sinds we Tabletmenukaart gebruiken. Ik merk dat omdat we minder klachten krijgen over de bediening." Niet alleen de gasten zijn tevreden ook het personeel is blij met het nieuwe methode van bestellen. Lovers: "Nu we met Tabletmenukaart werken hebben we een stukje efficiency gewonnen en dat is voor mijn personeel heel fijn." Alex Dolstra is bedenker en oprichter van Tabletmenukaart. "Op een bowlingbaan zijn mensen bezig met een spel. Dankzij de Tabletmenukaart kunnen ze bij het spel en gezelschap blijven en toch een bestelling doen. Op de banen waar Tabletmenukaart al gebruikt wordt stijgt de omzet tot wel 25%." Opvallend resultaat is dat de gemiddelde besteding rond de 12 euro ligt. In de drukkere centra vliegen er bijna 3000 bestellingen per maand over het bestelsysteem. 

Zo werkt Tabletmenukaart in de horeca
De bediening verwelkomt de gast en introduceert kort Tabletmenukaart en neemt daarmee de eerste bestelling op. Vervolgens lopen de volgende bestellingen rechtstreeks naar de kassa, keuken en bar waardoor er minder bediening nodig is. Runners zijn voordelige medewerkers die veel werk uit handen nemen. Tevens worden ook de pieken en dalen voorkomen die ontstaan bij het opnemen en doorgeven van een bestelling door de bediening. Gasten houden daarnaast controle over hun eigen bestelling en kunnen altijd vragen om ondersteuning als daar behoefte aan is. Deze methode gaat sneller dan wanneer mensen bij de bar moeten bestellen, voorkomt dat personeel nodeloos de banen langs gaat voor een mogelijk bestelling.  Op dit moment werken  Sportcity Bowling, Amstelborch Amsterdam, Powerzone Amsterdam, Bowling Almere, Bowling Nieuwegein en Bison Bowling.