Wekelijks organiseert De Andere Quiz een benefietquiz voor de horeca. Het bedrijf van de broers Jeroen, Robin en Willem Brouwer is gespecialiseerd in bedrijfsuitjes en quizzen voor horeca en bedrijfsleven. Sinds de horecasluiting organiseren de broers de Benefietquiz. Deelnemers kunnen bij inschrijving doneren voor hun stamkroeg. Dat werkt erg goed: er is al bijna 400.000 euro opgehaald.
“De Andere Quiz onderscheidt zich door een pubquiz met veel multimedia en een grote dosis humor”, zegt Jeroen Brouwer. De actuele onderwerpen en met name het toegankelijke quizniveau bleek een schot in de roos te zijn. Door thema quizzen te maken en de klanten, vaak horecazaken, ook de mogelijkheid te bieden om zelf een eigen quiz samen te stellen, speelt het bedrijf in op de vraag, met behulp van professionele presentatoren.
Benefiet
“Sinds de horecasluiting organiseren wij met De Andere Quiz wekelijks een benefietquiz voor de horeca. Het geld dat deelnemers doneren gaat rechtstreeks naar de horecalocatie die zij hebben aangegeven. Uiteraard zijn de betreffende horecazaken hier ontzettend blij mee. Er is inmiddels al 400.000 euro voor de horeca opgehaald”, zegt Brouwer.
“Elke week hebben wij meer dan 15.000 spelers die graag hun stamcafé willen steunen. Zij spelen mee met een goed georganiseerde quiz, met ondersteuning van veel hilarisch materiaal. Het maken van een professionele quiz, het contact met de pubquiz spelers, het nakijken van alle antwoorden en het versturen van alle donaties kost elke week ontzettend veel tijd, maar we gaan door tot de horeca weer open gaat. “
1500 euro voor ‘t Kraantje
Een voorbeeld. Maurice, eigenaar van Tapperij ’t Kraantje in Delfshaven, stuurde een link van de Benefietquiz naar een aantal vaste gasten via whatsapp. Dit werd vervolgens gedeeld door zijn trouwe gasten en leidde tot meer dan vijftig donaties! Een totaalbedrag van meer dan vijftienhonderd euro werd gedoneerd door mensen die ’t Kraantje willen steunen in deze moeilijke periode voor de horeca.
1900 locaties
Elke cent gaat rechtstreeks naar de horecalocatie die de donateur zelf kiest. Inmiddels zijn er ruim 1900 deelnemende horecalocaties. De wekelijkse opbrengst ligt momenteel rond de € 70.000,- Gemiddeld zijn er ruim 3500 nagekeken antwoordformulieren per quiz en wekelijks loggen rond de 8000 apparaten (dus nog veel meer mensen) in op de stream van de benefietquiz. Per quiz zijn er ruim 5000 donaties.




