Het KFC-restaurant aan het Damrak in Amsterdam - de oudste, Nederlandse vestiging van de fastserviceketen - fungeert sinds vorige week als flagshipstore. Het is gerestyled tot showroom van het merk KFC.
Het gerestylede restaurant heeft nu verschillende settings: een 'on the go zone' met statafels en een 'purple lounge' met fauteuils. Ook is er een entertainment wall met instore-televisie; een eigen KFC-channel met non-stop music, sportbloopers en een eventkalender.
Contrast
Het monumentale pand staat in contrast met het moderne interieur, gecreëerd door het combineren van de materialen aluminium en glas en de kleuren rood en paars.
Beleving
Eric Voges, marketing director: "Het interieur is gebaseerd op die van ons restaurant op de Foodstrip. Hier introduceerden we een nieuw concept: 'eating with all your senses', waarbij de beleving eromheen net zo belangrijk is als de maaltijd zelf. De Foodstrip was een heel nieuw restaurant, maar nu laten we zien dat het concept ook in een monumentaal pand tot goed werkt."
Uithangbord
Het restaurant, met 1.340.000 gasten per jaar de bestbezochte KFC van Nederland en de nummer twee van Europa (nummer één is Les Halles in Parijs), vervult nu dus de functie van flagshipstore. Voges: "Deze metamorfose maakt van KFC Damrak ons meest opvallende restaurant. Het is ons uithangbord naar gasten; ze kunnen hier het merk KFC écht ervaren."
KFC
KFC kwam in de jaren zeventig naar Nederland; anno 2009 telt het dertig vestigingen in ons land. De fastserviceketen is onderdeel van Yum! Brands Inc., waar ook Taco Bell en Pizza Hut onder vallen. Yum! is met meer dan 34.000 restaurants in meer dan 100 landen het grootste restaurantconcern ter wereld. KFC heeft wereldwijd meer dan 14.000 restaurants.
De Amsterdamse vestiging is met 1.340.000 gasten per jaar de best bezochte KFC van Nederland en de nummer twee van Europa. Nummer één is Les Halles in Parijs.

