Een makkelijke keuze kan ook lekker zijn: dat bewijzen de diepgevroren patty’s van Salomon FoodWorld. De bijzondere en verse burgers veroveren momenteel razendsnel de horeca.
Ondanks dat de burger al meer dan 100 jaar bestaat, is hij nog steeds populair. En terwijl hij in het verleden vooral werd gegeten in het fastservicesegment, is hij tegenwoordig ook in veel restaurants niet meer weg te denken. Hoogwaardige vleeskwaliteit, spannende ingrediënten en innovatieve gastroconcepten maken van de burger de nieuwe lieveling van foodies, culinaire liefhebbers en festivalgangers.
Ultravers gehakt
Veel horecazaken maken hun burgers zelf, maar niet iedereen heeft daar de tijd en capaciteit voor. Daar speelt Salomon FoodWorld op in door de zogenoemde burger-patty’s te introduceren die eruitzien alsof ze zelfgemaakt zijn. “Wij vormen onze patty’s direct op de vleesmolen en vriezen ze in bij -35 graden”, zegt Remco Kerssens, operationeel directeur Salomon FoodWorld Nederland. “Verser krijg je gehakt haast niet in de keuken.” De burgers van de fabrikant bieden nog meer voordelen voor koks: zo hoeven zij niet omslachtig hun gehakt te wegen, kruiden en vormen. Daarnaast hebben ze altijd de juiste hoeveelheid vlees en dus minder derving.
100% rundvlees
Salomon FoodWorld hecht bovendien veel waarde aan de herkomst van het vlees, iets wat de gast tegenwoordig ook belangrijk vindt. De vraag naar beter vlees blijft zelfs maar doorgroeien. In Nederland bestaan burgers echter vaak uit rund- én varkensvlees. Voor de Duitse wet, waar Salomon FoodWorld onder valt, mogen hamburgers alleen gemaakt worden met 100% rundvlees. Bovendien werkt Salomon FoodWorld hoofdzakelijk met vlees uit eigen slachterijen.
Angus en simmentaler
Daarnaast maakt de fabrikant gebruik van het vlees van de runderen angus en simmentaler. Eerstgenoemd ras is zwartbruin, en rustig en goedmoedig. Het fijndooraderde vlees van het vitale en duurzaam gefokte rund is daarom mals, sappig en smakelijk. Simmental is een ras dat het grootste gedeelte van het jaar buiten loopt in de Oostenrijkse uitlopers van de Alpen. Zowel de grote variëteit aan voedsel dat het dier eet én het vrij rondlopen in de weiden, zorgt voor sappig vlees met een erg bijzondere nootachtige en aromatische smaak.
Op maat gemaakte buns
Naast de herkomst van het vlees, is ook de beleving bij het serveren van de burgers belangrijk voor Salomon FoodWorld. Zo moet het broodje bijvoorbeeld passen bij de vorm van de hamburger. Zeker voor het to-gosegment is dat een must, zegt Kerssens. “De patty en de onderste bun horen bij elkaar. Zij vormen samen de basis voor een geslaagde burger to go. Als kaas, saus, of sla zich daartussen wringt, bestaat het risico dat de hele stapel bij de eerste hap uit elkaar valt.” Daarom levert Salomon FoodWorld ook bijpassende buns in allerlei soorten en maten. Denk aan een focaccia, brioche of de giant bun.
Spannende presentaties
Koks zouden dan ook flink mogen uitpakken met de burgers. “De vraag naar creatieve recepten en spannende presentaties is ongeëvenaard. De standaardburger is vandaag de dag niet meer voldoende om op te vallen. Combineer fine dining eens met een burger. Serveer bijvoorbeeld een surf- & turfburger met een gourmetburger en daarbij een stukje kreeftenstaart. Zo creëer je meer waarde én kun je er dus meer voor vragen.”
Verder levert Salomon FoodWorld smakelijke toppings en sauzen. Daarnaast helpt de fabrikant bij het bedenken van creatieve combinaties: van rustieke tot exotische. Ten slotte verleent het bedrijf ook service-support en knowhow in channel-marketing.
Salomon-FoodWorld.com

