De bourgondische hoofdstad van Nederland maakt zich op voor BBB Maastricht: hét vakevent voor horecaprofessionals uit het hogere segment dat plaatsvindt van 8 tot en met 10 oktober. Entree-lezers bezoeken BBB Maastricht gratis. Ga hiervoor naar de website deze site en registreer u met de code EMA11. Wij lichten drie opvallende beursdelen voor u uit. Bekijk impressies van vorig jaar van Tetsuro Miyazaki onder dit bericht.
Tekst: Elle Smolders
1. Tinderen op de beursvloer
De BBB presenteert dit jaar een unieke innovatie: de netwerk-app Grip, die exposanten en beursbezoekers met elkaar in contact brengt. “Een soort Tinder voor de beurs”, zegt beursmanager Erik Stroink gekscherend. “Grip berekent op basis van je profiel en je sociale netwerken wie voor jou de meest relevante personen, producten en bedrijven op de beurs zijn. Een inkoper van koffie ziet bijvoorbeeld de salesmanager van een koffiemerk in zijn app voorbijkomen. Is er vanuit beide personen interesse, dan kunnen ze dat aangeven en elkaar bijvoorbeeld treffen bij het meetingpoint.” De BBB is de eerste beurs die werkt met een dergelijke app. “Grip is een mooie innovatie die het succes van een beursbezoek op de meest efficiënte manier vergroot”, besluit Stroink. “En dat is dus precies waar wij als BBB voor staan: More Horeca Success.
2. Lekker Limburg
Nieuw op de BBB dit jaar is de samenwerking met Gault&Millau. De uitgever van de beroemde restaurantgids krijgt namelijk een eigen bezoekerspaviljoen op Folie Culinaire, het exclusieve gedeelte van de beursvloer. In het Gault&Millau Theater koken Limburgse chefs - waaronder Ralph Hermans van Rantree, Jeroen van Gansewinkel van Damianz en Robin van de Bunt van De Leuf - met producten van exposanten. Bezoekers kunnen er zodoende genieten van een smaakvolle wijn-spijssessie.
3. Gastronomiecollege
BBB Maastricht en de Hotel Management School Maastricht bundelen hun krachten en houden op dinsdag 9 oktober het gastronomische congres TASTE Summit. Specialisten uit de hospitality-industrie geven dan hun visie op het gebied van smaak en proeven. Het centrale thema is vital food. Onder andere de Braziliaanse voedingswetenschapper Carlos Augusto Monteiro en de Belgische groentekok Frank Fol laten hun licht schijnen op dit onderwerp. Wilt u TASTE Summit 2018 bijwonen? Ga dan naar TASTE-Summit.com.
De beurs BBB in MECC Maastricht verwelkomde vorig jaar ruim 14.000 bezoekers, die zich 3 dagen lang lieten onderdompelen in de wereld van horeca en gastronomie. En ook dit jaar - van maandag 8 tot en met woensdag 10 oktober - staan proeven, ruiken, kijken en ontmoeten bij de ruim 400 stands centraal. Maar meer nog dan in 2017, heeft BBB deze keer een duidelijke doelstelling: More Horeca Success, voor ondernemers én toeleveranciers.









