Coca-Cola lanceerde onlangs een actieplan voor duurzaamheid in West-Europa: This is Forward. De stip aan de horizon is 2025; dan moeten de doelstellingen rondom onder meer suikerreductie, recycling en maatschappelijke betrokkenheid door het bedrijf behaald zijn. Coca-Cola in Nederland sluit aan bij dit nieuwe duurzaamheidsplan.
Richard Schlasberg, country manager Coca-Cola Nederland: “Het nieuwe duurzaamheidsplan is tot stand gekomen door heel veel te luisteren, naar onze partners, onze medewerkers en onze klanten. We willen een voorbeeld zijn voor onze 300 miljoen consumenten in West-Europa én voor onze eigen mensen. Met onze merken kunnen we duurzaamheid onder de aandacht van iedereen brengen.”
De hoofdthema’s van het nieuwe duurzaamheidsplan zijn:
Dranken – In 2025 zal de helft van het verkoopvolume in West-Europa afkomstig zijn uit caloriearme of calorievrije dranken. Naast productinnovaties wordt door middel van duidelijke productinformatie en kleinere verpakkingen het consumenten gemakkelijker gemaakt om bewust om te gaan met suikerconsumptie.
Verpakkingen - Om bij te dragen aan het terugbrengen van de hoeveelheid zwerfafval in de natuur streeft Coca-Cola ernaar om alle verpakkingen in te zamelen. Naast samenwerken met andere partijen, gaat Coca-Cola de kracht van haar merken inzetten om mensen te motiveren tot recycling.
Maatschappij – Coca-Cola wil hun verantwoordelijkheid aan de samenleving uiten op diverse manieren. Bijvoorbeeld door het aantal partnerships met maatschappelijke organisaties uit te breiden en meer medewerkers te motiveren om vrijwilligerswerk te doen.
Naast deze hoofdthema’s zijn er onder meer doelstellingen op het gebied van klimaat, water en de leveringsketen gedefinieerd.

