Advertorial

Bos Ice Rooibos: verrassend bio & gezond

Steeds meer horecaondernemers nemen BOS ice rooibos op in hun assortiment. Niet zo gek: de ijstheeën met verschillende smaken zijn gemaakt van pure, biologische rooibos en de verpakkingen zien er gedurfd uit. Bovendien is ijsthee een van de snelst groeiende categorieën binnen de markt van softdrinks.

Wilt u uw terrasgasten komend seizoen verrassen? Maak dan kennis met de smaken van BOS ice rooibos: lemon, peach, lime&ginger, berry en sparkling lemon. Nieuw sinds vorig seizoen is de smaak Green Rooibos & Yuzu. BOS zag kans voor vernieuwing binnen de internationale ijstheecategorie met een product dat zowel gezond als fun is. Zo bevat rooibos namelijk geen cafeïne en heeft het mede daardoor geen bittere smaak. Sterker: het smaakt juist zoet. Extra suiker in de ijsthee is zodoende niet nodig, dus het drankje is laag in calorieën. Ten slotte zit rooibos bomvol antioxidanten die helpen het lichaam gezond te houden en bevat het product geen kleurstoffen en E-nummers.

Goed voor het milieu 
Ondernemer Grant Rushmere kwam op het idee voor het bijzondere drankje. Hij vond uit dat de natuurlijke zoetheid van rooibos(thee) de perfecte drager is van fruitsmaken. Voor de ontwikkeling van BOS Ice Rooibos bundelde hij de krachten met Richard Bowsher. Die heeft in het Zuid-Afrikaanse Cederberg de duurzame rooibosboerderij Klipopmekaar. 

Bowsher: “Hier telen we de rooibos met de hand en planten we volgens ecologische en duurzame methoden, die garanderen dat het ecosysteem in stand blijft. Wij willen immers dat de generaties na ons ook van onze prachtige aarde kunnen genieten.” Rushmere vult aan: “Daarom planten en onderhouden we bovendien bomen in kansarme gebieden in Zuid- Afrika. Eén voor elke 2.000 verkochte blikjes, flesjes of pakken van onze ijsthee.” 

Vrolijk ontwerp 
De naam BOS is afgeleid van het woord rooibos, maar heeft nog een betekenis: in Afrikaanse straattaal staat het namelijk voor het op een leuke manier helemaal losgaan en gek doen. “We hebben een optimistische kijk op het leven en delen die graag met anderen”, zegt Rushmere. 

Dit positieve van het merk is ook terug te zien in het design van de verpakkingen. De pakken en blikjes trekken namelijk direct de aandacht dankzij het op popart geïnspireerde vrolijke ontwerp. De kleuren verwijzen naar de beroemde wijk Bo-Kaap in Kaapstad en de leeuw, die een hoofdrol speelt op de verpakkingen en in het logo, staat symbool voor de Afrikaanse roots. 

Met de lente en zomer in aantocht zijn horecagasten op zoek naar iets verfrissends en gezonds. De producten van BOS haken perfect in op de groeiende trend in ijsthee en laten zien dat gezond zeker niet saai hoeft te zijn. Daarbij is BOS is een waardevolle sparringpartner voor horecazaken met een persoonlijke aanpak. Zo biedt de leverancier onder andere branded merchandise. Redenen genoeg dus om BOS ice rooibos op de kaart te zetten.

Wilt u meer informatie over de verschillende varianten van BOS Ice Rooibos en/of wilt u graag samenwerken? Kijk dan op BOSBrands.com, bel 020-8501880 of stuur een e-mail naar hallo@BOSBrands.com.