'Onze slagroom zien gasten als een cadeautje'
Advertorial

'Onze slagroom zien gasten als een cadeautje'

Op een mooie dag zitten gasten graag op het prachtige terras van De Wageningsche Berg in Wageningen. Om hen zo snel mogelijk te bedienen wordt er gewerkt met efficiënte producten, maar zónder in te leveren op kwaliteit. De slagroomspuitbus van Debic is daar een goed voorbeeld van. Bekijk een paar mooie foto's onder dit bericht.

Foto’s: Pim Ras
 
“Dit gaat een hit worden, komend terrasseizoen”, begint Edwin Terpstra, chef bij Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg in Wageningen. Hij wijst naar de milkshake met mango, volle melk, vanille-ijs en slagroom, die hij zojuist heeft gemaakt. Niet alleen ziet het drankje er heel erg ‘Instagrammable’ uit, hij is óók nog eens bijzonder smaakvol. “Afgelopen periode verkochten we juist veel warme chocolademelk. Mét slagroom natuurlijk. Die toevoeging maakt het echt een verwendrankje voor onze gasten.”  
 
Buitenkeuken 
Terpstra werkt nu 2 jaar als chef bij het populaire hotel, dat in 2016 werd overgenomen door Fletcher Hotels. Nog iedere dag gaat hij met plezier naar zijn werk. “De bosrijke omgeving is prachtig en trekt een gevarieerd publiek, van werknemers die hier komen vergaderen tot toeristen en locals. Zij kunnen kiezen uit brasserie No. 96, die de hele dag open is en ongeveer 70 gasten kwijt kan, en à à-la-carterestaurant Belmonte, dat om 17.30 uur opent voor diner en een capaciteit van 90 plaatsen heeft.” Terpstra kijkt uit naar het terrasseizoen, dat nu zo ongeveer begint. “Trekpleisters zijn het adembenemende uitzicht en de in het oog springende buitenkeuken, waar bij mooi weer 3 koks koken. Een mooi showelement!” 

Makkelijk in gebruik
Op het terras kunnen maar liefst 155 gasten plaatsnemen. Terpstra: “Normaal gesproken hebben we per dag 10 koks in de keuken en 22 in de bediening. In de zomer zijn dat er een stuk meer. Omdat niet iedereen veel ervaring heeft, is het een uitkomst om te werken met producten die makkelijk in gebruik zijn.” De chef noemt als voorbeeld de slagroomspuitbus van Debic. Terpstra: “We gebruiken deze niet alleen bij veel gerechten en ijsjes, zoals appeltaart, desserts, ijscoupes en softijs, óók met dranken gaat deze slagroom goed samen. Denk aan milkshakes, warme chocolademelk of de hot apple juice met kaneel en Licor43, een hardloper die binnenkort weer op de kaart komt. De slagroomspuitbussen zijn dan ook op 3 punten in de zaak te vinden: in de (buiten)keuken, achter de bar en in het restaurant bij de taartvitrine.” Leuk detail: bij de taartvitrine staan de bussen in een wijnkoeler met crushed ijs.
 
Veel voordelen 
De voordelen van deze slagroom zijn groot, vindt Terpstra. “Het belangrijkste is de goede smaak ervan: vol, romig en stevig.” Maar ook de spuitbus zelf heeft volgens Terpstra voordelen. “Die is makkelijk en snel in gebruik. Met één druk op de hendel kan iedere werknemer, zelfs zonder enige horeca-ervaring, perfecte slagroom serveren waarvan de kwaliteit altijd constant is. Daarnaast is het tuitje makkelijk te spoelen, waardoor het aan alle regels voldoet op het gebied van hygiëne. En ook handig: de grootte van de fles (inhoud is 700 ml) is precies goed om in de hand vast te houden.”

In trek onder gasten
Niet voor niets werkt iedere vestiging van Fletcher, dat zijn er nu 94, met de Debic slagroomspuitbus. Terpstra benadrukt dat hij juist koos voor een spuitbus en niet voor een hervulbare sifon. “Die is minder hygiënisch en minder handig in gebruik.” Dat de slagroom ook onder de gasten in trek is, blijkt wel. Terpstra: “Op een drukke zondag gaan er zo 4 tot 6 bussen doorheen.” Mensen worden blij van slagroom, besluit hij. “Het is echt een traktatie die je thuis meestal niet hebt.”

Wilt u de slagroomspuitbus van Debic ook in het assortiment? Kijk voor meer informatie op Debic.nl.